torsdag 25 juni 2015

Vårtfria fina fötter igen!

Jag inspekterade min dotters fötter idag och wow, titta på bilderna så fina dom är.

För er icke invigda så har hon haft problem med vårtor i flera år. Vi har provat diverse saker och kurer. Momma körde t o m fläsksvål, en gammal huskur som hon även provat på mig.  Någon eller några stycken vårtor har väl försvunnit men tyvärr bara för att ersättas av nya.
Vi provade även några homeopatkurer men det hände inte så mycket. Men så ville en hjälpsam homeopat få titta på hennes fötter och sade att som vårtorna satt på hennes fötter, mest på den ena så kom det troligen från tarmen (tjocktarmen tror jag). Hon föreslog att vi skulle prova undvika mjölk/mjölkprodukter även med hänsyn till hennes krångliga mage. Hon klagade ofta över ont i magen och var nästan alltid pruppig och fick ofta utslag på huden.

Vi bestämde oss för att ta bort alla mjölkprodukter och startade november 2014.

Nu, ett drygt halvår senare, ja se själva! Och hon är mycket bättre i magen.

Vi kan tyvärr inte hitta bilderna vi tog på fötterna innan, men ska kolla lite till och hoppas att vi inte slängt bort dom.

Nu blir det intressant och se om det kommer fortsätta hålla i sig.

Mjölkprodukterna får hon leva utan!

Detta har visserligen inte så mycket att göra med min loppis men jag ville gärna dela denna lilla historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar